Τρίτη, 10 Ιουλίου 2012

Είκοσι συν τρία προϊόντα για τις εξαγωγές του μέλλοντός μας

Τα προϊόντα στα οποία, βάσει έρευνας, η Ελλάδα έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για εξαγωγές σε σχέση με  τις χώρες – μέλη του ΟΟΣΑ, παρουσίασε ο δρ. Τάσος Αλεξανδρίδης, εκτελεστικός αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), κατά την ομιλία του στο διήμερο συνέδριο του ΣΕΒΕ με θέμα «Export Summit: roadmap to growth», με χορηγό επικοινωνίας τη Voria.gr.
Σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΒΕ με θέμα: «Τριετές πλάνο δράσης για την στοχευμένη ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών, ανά κλάδο & αγορά», την οποία παρουσίασε ο κ. Αλεξανδρίδης, για πάνω από τις μισές κατηγορίες 97 εξαγωγικών προϊόντων, η Ελλάδα έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με επίπεδο αναφοράς όλες τις χώρες – μέλη του ΟΟΣΑ.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας, το ελληνικό προϊόν με το μεγαλύτερο συγκριτικό πλεονέκτημα στις εξαγωγές είναι η γούνα και ακολουθούν  τα παρασκευάσματα λαχανικών & φρούτων, το βαμβάκι, τα καπνά & υποκατάστατα καπνού, το αλάτι/θείο/γύψος, τα πλεκτά ενδύματα, τα λίπη & έλαια, οι νωποί καρποί και φρούτα, τα ψάρια /ιχθυηρά και το αργίλιο.
Αναλυτικότερα, τα 20 ελληνικά εξαγώγιμα προϊόντα με το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι τα εξής:
1.  Γουνοδέρματα
2. Παρασκευάσματα λαχανικών
3. Βαμβάκι
4. Καπνά/Yπ. καπνού
5. Αλάτι/Θείο/Γύψος κλπ
6. Ενδύματα/Πλεκτά
7. Λίπη και έλαια
8. Καρποί και φρούτα νωπά
9. Ψάρια και Μαλάκια
10. Αργίλιο κλπ
11. Υφάσματα πλεκτά
12. Τεχν. από πέτρες, γύψο κλπ
13. Χαλκός
14. Βάτες κλπ
15. Γαλακτοκομικά
16. Μεταχειρισμένα Ενδύματα
17. Παρασκευάσματα από δημητριακά
18. Λαχανικά
19. Ζάχαρα/Ζαχαρώδη
20. Σαπούνια/Κεριά
Από τα παραπάνω προϊόντα, σύμφωνα με την έρευνα, αξίζει να επικεντρωθούμε περισσότερο στα παρασκευάσματα λαχανικών & φρούτων, τα πλεκτά ενδύματα, το αργίλιο και τα ζάχαρα/ζαχαρώδη, καθώς, εκτός από το σημαντικό ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα, έχουν και μερίδιο στην αγορά πάνω από 4% το καθένα.
Να σημειωθεί πως σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες (Τουρκία, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία) η Ελλάδα για τα 20 πρώτα αγαθά έχει 12 πρώτες θέσεις, έναντι 5 της Τουρκίας και από 1 πρωτιά για τις υπόλοιπες χώρες.
Σε ένα στρατηγικό σχέδιο εξαγωγών αξίζει να μπουν και προϊόντα τα οποία έχουν μερίδιο αγοράς άνω του 4% και βρίσκονται στις θέσεις 22, 34 και 38 της λίστας με βάση το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και τα οποία είναι:
1. Ορυκτά καύσιμα, λάδια και ασφαλτώδεις ύλες
2. Φαρμακευτικά προϊόντα
3. Πλαστικές ύλες
* Η μεθοδολογία της έρευνας από την οποία προκύπτουν οι εξαγωγικοί κλάδοι της ελληνικής οικονομίας με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις διεθνείς αγορές στηρίζεται στον δείκτη «Αποκαλυπτόμενου Συγκριτικού Πλεονεκτήματος» (RCA).

http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=91416

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου